A month!!

3 september 2015 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Alweer een maand in de U.S. Wat vliegt de tijd. Ik zal even kort een update geven van mijn leven hier.

Family

Ik voel me compleet thuis in het gezin en ik weet nu al dat ik het ontzettend heb getroffen. We passen erg goed bij elkaar en we hebben erg goede gesprekken, wat ik erg belangrijk vind. De familie en vrienden er omheen hebben mij ook al helemaal opgenomen en dat vind ik erg fijn. Kort gezegd, ik heb niks op te merken of te klagen. I love them already!

Food

Ik ben in the South en daar is eten erg belangrijk. Ze kunnen erg goed koken en ik heb gelukkig genoeg groenten en fruit om uit te kiezen. Ik zal jullie over mijn favoriete eten vertellen.

1. Cornbread met Pumpkin butter of cinnamon apple jam staat voor mij stipt op nummer één. Ontbijt/Lunch/Dessert, het kan allemaal en het is hemels.
  2. Chicken, hoe ze het ook klaarmaken, heerlijk!
  3. Oreo’s. Niet iets van het zuiden, maar I don’t give a damn.

School

Op school is het erg interessant. We hebben een Pep Rally gehad, filmpjes staan erop, en het was een groot feest. Ze weten hoe ze een feestje moeten bouwen en de sfeer is fantastisch om mee te maken. Ik had nog nooit zoiets gezien. De band, cheerleaders, dance team en football players waren allemaal van de partij. De bedoeling was om als grade de spirit stick te winnen en ik kan u met plezier mededelen dat de Seniors, wij, hebben gewonnen. We hebben gegild en geschreeuwd en ons aandeel in de touw-trek wedstrijd was beslissend. De ‘Hit the Quan’ werd gedraaid en iedereen swingde de gym weer uit.

Aparte belevenissen op school:

• Een jongen, niet mijn type, heeft me mee uit gevraagd. Ja, ja. Het meest awkward moment uit mijn leven, want wat moest Viola hierop verzinnen? Gelukkig was hij zo galant om me ‘bedenktijd’ te geven. ‘My host family won’t let me date.’ was het beste wat ik kon verzinnen. Deze fanatiekeling liet het er niet bij zitten en stelde een telefoon relatie voor, hoe zou Viola zich hier uit redden? Dat leest u volgende week. Natuurlijk ging het als een lopend vuurtje door de school en nu weet iedereen dat hij me mee uit heeft gevraagd en is het awkward. Ik kan u toch niet in spanning laten afwachten… Ik heb hem, zo lief mogelijk, verteld dat ik niet echt opzoek ben naar een relatie dit jaar, BINGO! Dat deed het ‘m wel.
  • Ook zijn de ‘gay girls’ op deze school achter mijn bestaan gekomen en hebben zekere interesse getoond. Gelukkig kan Marvi, friend, ze  vertellen dat ik niet op meisjes val en zo lost dat zich dan weer vanzelf op.

1. Opa jan en oma jel.:
    3 september 2015
    Lieve Viola wat los je alles weer prima op. Je kan ook zeggen dat je in Holland een vriend hebt. Maar ze doen maar je redt je er wel uit. Wat een feest was dat zeg,heb bij Heleen de filmpjes gezien. Wij kunnen ons er geen voorstelling van maken hoe die
    lui tekeer gaan. En je boft maar met je fijne gastgezin, geweldig
    Nu Viola wij wensen veel succes met je school zijn heel benieuwd hoe het afloopt. Een hele dikke knuffel van Opa en Oma.
  2. Kees en Ida:
    4 september 2015
    Hey Viola, Toch wel heel anders die Amerikanen dan wij nuchtere Hollanders. We zijn zo benieuwd wat je na schooltijd doet. Heb je nog paard gereden, ga je met je gastgezin op pad? Dat soort dingen. Simone, Leonne en Jenno beginnen ook een beetje hun draai te krijgen op hun stageplaats en nieuwe opleidingen. Tessa vd Ploeg heeft nu ook fiat van de tennisbond om naar Amerika te gaan. Ze gaat z.s.m.
  3. Johan tiekstra:
    19 september 2015
    are you emigrating to scotland i have seen it on your clothes also obi loved the cat he saw

hoop dat alles naar wens gaat

johan
  4. Sjoe en ger:
    21 september 2015
    hoi viola ,wat allemaal goede berichten .geniet er van groetjes van ons.