It’s been a while, I know!

28 februari 2016 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Zo, het is al weer even geleden. Ik heb het lang volgehouden, keurig sowieso één keer in de maand even wat posten. Deze keer is het dan niet gelukt, maar ik denk dat ik er wel een goede reden voor heb. Het was namelijk erg druk en een tijd vol met leuke belevenissen. Daarom ga ik maar snel beginnen.

Nog even een korte reminder, ik heb nog (maar) drie maanden hier in Natchez. Een erg gek gevoel, want ik kan het me ‘als de dag van gisteren’ (klonk zoo mooi poëtisch in mijn hoofd) herinneren dat ik hier net drie maanden was… Ik geniet van elke dag, maar als je zo terug kijkt gaat het ook erg snel. Tuurlijk heb ik af en toe ook wel mijn momentjes, maar ik besef me altijd wat een geweldige ervaring dit is en hoe veel de mensen die ik hier in een vrij korte tijd heb leren kennen al voor mij betekenen. Mijn hoofddoel was om mij echt een ‘Amerikaan’ te voelen, wat dat dan ook betekent haha. Toch kan ik echt zeggen dat ik mijn doel al heb bereikt. Ik word zelfs al een beetje defensief als mensen iets negatiefs over ‘de Amerikaan’ hebben te zeggen. Tuurlijk geef ik gekke trekjes wel toe en kan ik nog smakelijk lachen om sommige gebruiken.

School

Basketball was volop bezig en ik ben naar zo veel mogelijk games geweest! Super leuk, vooral tegen ACCS onze rivaal.

Verder gaat het op school nog steeds super goed! Heb het ontzettend naar mijn zin en het Track-seizoen is eindelijk begonnen. Gelukkig hadden Abi en ik al goed van tevoren getraind,  het is voor ons dus nog niet zo slopend. Ik blijf ontzettend veel bij haar slapen en haar opa en oma zijn geweldig lief voor mij en ik voel me er ook helemaal thuis. School is geweldig en ik heb ook erg veel zin in het Baseball seizoen!

Prom

Nu al? Dat heb ik vaak gehoord en ja, het kwam voor mij ook wat sneller dan gedacht. De reden, lent is aangebroken in de katholieke kerk, dus ook voor mijn katholieke school (season consisting of forty days of fasting, prayer, and penitence beginning at Ash Wednesday and concluding at sundown on Holy Thursday). De Juniors hadden het thema gekozen ‘Out of this World’, en alles gedecoreerd. Toen was het toch echt aangebroken, dé dag, haha! Ik ging me met Abi verkleden en daar kwamen de boys ons ophalen. Toen zijn we naar de Bluff, bij de Mississippi River, gegaan om foto's te maken. Naar Roux 61 om lekker te eten met alle Seniors en vervolgens richting de school. Het hele gebeuren er omheen was super leuk, de corsage, het eten en de foto’s. De ‘dance’ zelf was nogal mediocre haha. Ik heb ook nog een blaastest moeten doen (ben toch niet zo’n betrouwbaar type als exchange student denk ik), het feest stelde niet zo veel voor en toen de deuren weer open gingen (11 pm) was iedereen ook snel weer weg en op naar de volgende locatie. Het was een super leuke ervaring en ik ben al excited voor Prom 2!

Jack!!

Een nieuwe hond! John heeft Jack in een asiel uitgekozen, wij wisten eerst van niks, want hij wilde eerst even kijken of er een klik was. Het is een super lieve en goed gemanierde hond! Hij is super mooi, hij heeft een bruin en een blauw oog! John neemt hem steeds mee naar zijn werk, maar in de weekenden is Jack dus thuis. Ik ben dol op hem!

Mardi Gras

Een groot carnivals feest met optocht en al. Ik waande me al in Rio... Hier in Natchez was het hartstikke mooi en een super gezellige optocht. Ik ben er met vrienden heen geweest en we hebben erg gelachen en ik heb mijn best gedaan om al de kralenkettingen te vangen. Het is echt iets van het zuiden, meer in Louisiana, maar Mississippi stelde niet teleur!

1. Opa jan en oma jel.:
    29 februari 2016
    Hallo lieverd wat maak jij dingen mee wat je bij ons nooit tegenkomt.Daarom is het ook zo'n belevenis.Leuk hoor al die foto's en inderdaad wat een leuk hondje.Nou Viola nog een
    paar maandjes dan zien wij je eindelijk weer, voor ons duurt het heel lang.Maar voor P.en H.was het een geweldige onderbreking(ik denk voor jouw ook).Nu nog lekker genieten voor
    de komende tijd .Heb zaterdag ongeveer 2 uren met Heleen gekletst weet zo'n beetje alles
    van jullie vakantie,het was geweldig he. Wij hebben het hier ook nog steeds heerlijk.
    Nu Viola de groetjes en heel veel liefs van Opa en Oma.