Great start of the New Year, it also means 5 months to go!

11 januari 2016 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Okay, het is weer even geleden en er is veel gebeurd, erg veel… Het nieuwe jaar is begonnen en ik wil iedereen een geweldig jaar wensen en nog bedankt voor alle leuke berichtjes voor mijn verjaardag en het nieuwe jaar! Eigenlijk is het aftellen alweer begonnen, misschien een beetje vroeg, maar voor mij betekent het dat ik over de helft ben. Het is gek hoe je zo’n jaar gaat bekijken, eerst leef je toe tot het vertrek en de aankomst in je nieuwe leven, daarna ging ik tellen tot 100 dagen en op naar de helft, vijf maanden. Nu kijk ik al naar het einde, niet negatief, maar het komt toch echt dichter bij. Vijf geweldige maanden te gaan! I’m excited. Ik heb nog iets om erg naar uit te kijken, maar daar kom ik later op terug.

Nu gaan we weer naar het bekende overzicht van de afgelopen tijd.

Birthday! (December 11)

Nou daar was ie dan, mijn achttiende verjaardag. Menigeen kijkt uit naar alle dingen die met deze leeftijd toegankelijk worden, maar de US heeft dit een beetje voor mij verpest, haha! Maar dat mocht de pret niet drukken en ik heb mijn verjaardag voornamelijk met mijn vriendengroep hier doorgebracht. Op school voelde ik me echt wel jarig, super gezellig en de alcoholleeftijd in Nederland is toch wel iets waar ze jaloers op zijn haha. Wat ik hoorde was dat ik ‘eindelijk’ porno kon kopen, jeeej… haha! Toch iets waar sommigen naar uit kijken. Na school ben ik bij mijn vriendin Abi gebleven en later zijn we met een groepje waar ik close mee ben uit eten gegaan. Super lekker, Roux 61 is een van mijn favoriete plekken om te eten hier. Cheese sticks, salade met fried chicken, bread pudding… mmmm!

LETTERMAN JACKET!

Ik weet niet of ik het er al over heb gehad, maar ik heb ‘m! Ik ben er helemaal blij mee en ik ga het met mijn leven beschermen. Korte uitleg. Een letterman jacket is wat het lijkt, a jacket, toch is het best iets speciaals. Hier op Cathedral High School kun je het krijgen als je een sport doet en er heel goed in bent. Dan ‘letter’ je ergens in en krijg je een patch, voor op je jacket. Ik heb hem gekregen ($$$) met Cross Country en heb de XC patch er op, het zit op de mooie ‘C’. Ook heb ik gekozen voor mijn achternaam op de rug, volledige naam op borst, class of 2016 op mijn arm… Kortom eigenlijk alles wat er op kon, the whole package, haha! (Zie foto) Het is niet iets wat iedereen heeft dus ik ben ontzettend blij en trots dat ik ‘m mee kan nemen terug naar Nederland, misschien kan ik nog een patch toevoegen…

Christmas Break

Twee weken vrij van school, had ik het nodig? Ja, was toch wel wat moe, maar ook jammer want school is hier voor mij super leuk!

Ik heb twee heerlijke weken gehad. We hadden een poolparty in December… Apart haha. Het was supermooi weer en we hebben lekker gezwommen, Tacky Christmas party met de senior girls, lekker eten en heb een heerlijke zachte deken ‘gewonnen’ met een spel.

Toen was het kerst, zonder kerstboom…, familie van hostparents kwamen langs en we hebben gegeten. De verdere vakantie heb ik bij mijn vriendin Abi doorgebracht, ze woont bij haar opa en oma en hun hele huis was het ultieme kerstgevoel. Supergezellig, heerlijk eten en Abi en ik hebben het superleuk gehad. We zijn veel bij vrienden geweest om te chillen en leuke kaart spelletjes gedaan. Abi en ik willen allebei track gaan lopen dus we zijn al volop aan het trainen om beter te worden.

Ook New Year’s Eve hebben we heel gezellig met vrienden doorgebracht. Kortom, ik heb een heerlijke kerstvakantie gehad.

School

School gaat hartstikke goed, ik heb nooit problemen gehad met het niveau. Ik hoef er misschien niet veel voor te doen, in vergelijking tot het VWO in Nederland doe ik niks haha, maar ik leer hier weer heel andere dingen die ik goed kan gebruiken. Het niveau op Cathedral is veel beter dan de public school waar ik op begon, ze bereiden je hier voor op een goede vervolgopleiding. Ik heb al mijn cijfers voor het eerste semester binnen. Aan het eind van dit semester hadden we midterm exams. Ik hoefde er maar twee te maken, omdat mijn andere cijfers goed waren. Hier volgt een overzicht van mijn cijfers, ik geef mijn gemiddelde grade van het eerste semester, twee dus inclusief mijn examen (Religion en English).

Art - 97 (A)

Earth Science - 97 (A)

English - 96 (A)

US History - 93 (A)

Journalism - 97 (A)

Religion - 91 (A)

1. Opa jan en oma jel.:
    30 januari 2016
    Hallo lieverd hoe gaat het ben je alweer wat opgeknapt , je had het best te pakken he.
    Nu Viola nog een paar weken en dan zie je Peter en Heleen weer wat zal dat een geknuffel
    worden. Wij hebben het in Thailand weer geweldig heerlijk weer elke dag, tot nu toe 1 dag regen. Nu Viola Heleen probeert te skypen met ons dat wordt weer 1 uurtje kwebbelen.
    Heel veel knuffels en tuten van Opa en Oma.
  2. Opa jan en oma jel.:
    30 januari 2016
    He Viola nog even een vraagje, heb al eerder een berichtje gestuurd op je prachtige reisverhaal maar heb je dat wel ontvangen? Dikke tuuuuuuuuuuuuuut Jelsje.
  3. Sjoe en ger:
    7 februari 2016
    hallo viola wat heb je wat leuks om naar uit te zien he?heel veel plezier met elkaar.en een fijnetijd.liefs en de groetjes.
  4. Johan tiekstra:
    10 februari 2016
    Hello for the last time
    I have heard that you have two lonely visitors, give them my regards have a nice vacation and great day's in Hawaii

Greetings johan.