One month left...

27 april 2016 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Het is nu eind april 2016, dat betekent dat ik over een maand mijn graduation heb en een week later alweer op het vliegtuig naar Nederland zit. Ik denk dat ik dit elke keer zeg, maar wat een gek gevoel. Af en toe heb ik zo’n momentje waarbij ik terug kijk naar dit afgelopen jaar en het gevoel dat overheerst is vreugde. Ik ben ontzettend trots op mezelf dat ik deze stap heb durven zetten, mijn VWO-carrière heb onderbroken om er een jaar op uit te gaan. Ik denk dat dit de beste beslissing van mijn leven tot nu toe is. Natuurlijk heb ik mijn momenten gehad dat ik dacht was ik maar in mijn oude vertrouwde omgeving met familie en vrienden, maar deze momenten worden overspoeld door alle geweldige herinneringen die ik hier heb gemaakt en nog zal maken. Ik heb nog een maand te gaan en deze maand staat vooral in het teken van alles rustig afsluiten en genieten. Ik kijk met grote vreugde uit naar het moment dat ik iedereen in Nederland weer kan zien en alle leuke dingen die me te wachten staan, maar om alles hier achter te laten voelt raar.

Nou, nu zal ik even vertellen wat ik de afgelopen tijd heb beleefd. You know the drill.

Tabasco Factory (Avery Island, LA)

Dit is de fabriek van het (hele) hete sausje dat over de hele wereld wordt gebruikt. Ook is het de enige fabriek in de wereld! Dit was ons uitje met ‘alle’ exchange students van SHARE. Sheila, onze coordinator, heeft mij op vrijdag uit school opgehaald en zondag weer terug gebracht naar Natchez. Super leuk, want Vivian was ook mee! Zij bleef dit weekend ook bij Sheila slapen dus we hebben lekker kunnen bijpraten. Het weer viel een beetje tegen (het was noodweer), dus veel students kwamen niet maar dit mocht de pret niet drukken. Ik heb het ontzettend leuk gehad en heb leuk gepraat met de aanwezige exchange students. De fabriek zelf was leuk en ik heb verschillende dingen geproefd, zelfs tabasco ijs… Heel erg vies. Ook nog even wat extra informatie: Ik heb in deze ± 2 1/2 dag, zeven verschillende Walmarts bezocht… Wat een ervaring haha.

Prom, again!

Ja hoor, daar gingen we weer. ACCS, een andere privé school hier in Natchez, had ook een prom dus ik dacht één is niet genoeg dus hier ook maar heen, lol. Ik moet eerlijk bekennen dat deze leuker was dan ons prom, sad… Ik was de date van een senior, dat betekende dat ik zijn escort was met senior call out, waarbij je voor alle ouders langs loopt en ze een verhaaltje over je vertellen, en mijn naam werd natuurlijk genoemd haha. Leuk om mee te maken, maar het echte feest barstte daarna los (het duurde nogal lang). De muziek was erg goed en we hebben enorm veel plezier gehad.

Eyes

Je zult wel denken, wat is er met de oogjes aan de hand. Nou helemaal niks… Haha. Dit is meer bedoelt als een kleine waarschuwing voor toekomstige exchange students. Mijn ogen waren ontstoken, ‘pink eye’, en in America moet je nogal voorzichtig zijn met eerlijk vertellen over je klachten want ik mocht niet naar school… Ik moest eerst een doktor zien en die moest het goedkeuren voordat ik weer naar school kon, een enorm gedoe. Dus wees voorzichtig met wat je mensen vertelt over je kwalen, want het wordt hier nogal opblazen haha. Misschien goed, maar irritant als je graag naar school wilt.

Senior skip day

De dag waar alle seniors gewoon niet komen opdagen op school. Wij hadden een skip day voor alleen meisjes, want de jongens waren druk met baseball, we gingen naar iemand z’n lake house en hebben gezellig gezeten en gegeten en plezier gehad. We hebben ook nog één voor jongens en meisjes tezamen dus zelfde verhaal.

Track!

Het track seizoen is nog in volle gang en ik vind het super! De coach is geweldig, dezelfde als met Cross Country. We trainen hard en vaak en afgelopen woensdag (20 april) was onze District meet. Dit betekent dat de scholen die in je district zitten samen komen en de eerste vier van elke race mogen door naar South State, het is dus een belangrijke meet om te winnen! Mijn race, de 4x4 of 1600m relay, waarbij je het ‘stokje’ overgeeft haha, is de laatste race dus het wachten was spannend. Ik had het kogelstoten gemist… maar dat boeide me eerlijk gezegd niet zo haha. Toen was de tijd daar en we gingen ons opwarmen en klaarmaken. waren we nog even het ‘stokje’ kwijt haha maar we konden beginnen. Ik ren het tweede rondje dus ik moet altijd meteen ook klaar gaan staan op mijn plek. Daar gingen we en ik heb mijn 400m in 69 seconde gerend, een nieuw pr! Ook kwamen we als eerste binnen dus district meet gewonnen! We waren super blij. Als kers op de taart hoorden we ook dat de meisjes district champion waren geworden en toen was het helemaal feest! Allemaal met de lintjes en trophy op de foto! Nu moeten we ons klaar gaan maken voor South State, waar de competitie wel behoorlijk zwaarder wordt.

1. Opa jan en oma jel.:
    28 april 2016
    Hallo Viola wat weer een mooi verhaal. En wat een prestatie met het hardlopen. Voor de volgende wedstrijd alvast veel succes.Net een poos met Heleen gesproken over Teresa.
    Gelukkig heb je het mooi opgelost dat de bij Opa en Oma kunt blijven. Het is te hopen dat
    de operatie goed verloopt. Wij zijn nog steeds niet met de boot, veel te koud.
    En voor jou nog een paar weekjes dan zien wij je eindelijk weer, maar wij blijven mooi op
    de hoogte wat je allemaal meemaakt. Nu lieverd nog maar goed genieten en tot snel. Heel veel dikke tuten en knuffels van Opa en Oma.
  2. Kees en Ida:
    29 april 2016
    Time flies when you have fun. Zien je snel weer xxx!
  3. Johan tiekstra:
    30 april 2016
    hello

congratulations with your running price
    talk to the parrot and you can learn him something
    i have thought my cat to give a leg before he gets petted
    also we have a cat who wants to go to sleep exactly at ten o clock
    so you can teach any animal something
    have a nice month to go
    greetings johan