First school week? Again?

20 september 2015 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Mijn tweede - eerste school week. Snappen jullie het nog? Ik zal mijn best doen om het even uit te leggen.

Zoals ik eerder vermeld had ging ik naar Natchez High, home of the Bulldogs. Nu is er iets veranderd. Ik ga naar een andere school. Cathedral High School, een private school hier in Natchez, is mijn nieuwe school. The Green Wave!

Ik heb een leuke/bijzondere tijd gehad op Natchez High, maar ik heb me ook gerealiseerd dat ik de kans moet grijpen om naar Cathedral te gaan. Natchez High staat op de lijst van slechtste scholen, nummer 7. Dit hoeft niet meteen alles te zeggen, maar dit geeft wel iets aan. Er zijn veel gevechten en ik persoonlijk heb vooral last gehad van de opdringerige boys. Mijn gastgezin en ik hebben besloten dat we dit als een ervaring gaan zien die bijna niemand mee maakt, geloof me, ik neem dit mee voor de rest van mijn leven. Toch hebben we ook besloten om dit niet voort te zetten voor het hele jaar en zo ben ik van de ‘slechtste’ naar de ‘beste’ school gegaan. Grappig hoe dit zo kan lopen.

Alles begint weer overnieuw, de eerste schooldag, vrienden maken, sporten kiezen, etc. Het feit dat ik de eerste exchange student ben in 14 jaar en dat ze normaal gesproken geen Seniors aannemen zorgt ervoor dat ik opval lol.

De eerste schooldag

Daar gaan we weer! Meteen mijn rooster samengesteld en het is wat veranderd!

1. Religion
  2. Earth Science
  3. English
  4. Journalism
  5. Art
  6. Study Hall
  7. U.S. History

Ik zit ook bij de Yearbook Staff en dit betekent dat ik mee help met het maken van het Yearbook, super leuk! Ik had eerst Calculus, maar ik kwam erachter dat mn friends Journalism deden en ze hebben me geholpen om het meteen te veranderen. Qua sporten ben ik te laat voor Softbal and Soccer, jammer, maar ik ga Cross Country doen en in spring Track, Tennis en/of Golf. We zullen zien.

Ik ga nu voor vier dagen (Ja, zo kort nog maar!) naar Cathedral en ik heb nu al de tijd van mijn leven. Raar om te zeggen, maar het voelt alsof ik al een maand naar school ga met iedereen. Natuurlijk ken ik nog niet alle namen, maar heb mijn groepje al gevonden. Super leuke girls en mijn weekend was al volgepland. Een goed teken!

Leuke info: heb mijn eerste locker gekregen! Op Natchez High hadden we die niet i.v.m. wapens enzo... nummer 107! En ja, het is er een met zo'n irritant code systeem waarbij je moet draaien en dan weer de andere kant op enz. Gelukkig hebben ze me al iets handigs laten zien. De een doet de bekende klop, de ander kan de code zo snel dat het geen hinder is. Deze kneus heeft een trucje nodig. Ik doe 'de pen', een pen steek je in een gat in het slot en dat doet het 'm.

1. Opa jan en oma jel.:
    22 september 2015
    Lieve Viola wat weer een verandering he maar wel een hele
    grote verbetering. Nu zit je echt op je plek. wij zijn erg blij voor
    je en wat heb je een leuke week gehad. Nu Viola we zien weer uit naar je volgende belevenissen. Heel veel liefs van opa jan en oma jel.
  2. Hilda Jouk Joke en Ivo:
    7 oktober 2015
    Hoi Viola,
    Fijn dat je het nu naar je zin hebt na een wat moeizame start.
    En wat een mooie foto s je bent echt een Amerikaanse sweatheart.
    En is dat je date ?????leuke boy.
    Geniet van alles wat op je afkomt .
    En wij vinden jou verhalen erg leuk
    Wij gaan hier de kou in is het weer daar ook winterachtig?
    tot de volgende keer en een dikke zoen van ons allen.
    Jouk Hilda Joke en Ivo uit Amsterdam