First school week!

16 augustus 2015 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

De eerste schoolweek is alweer achter de rug! Poeh, dat is snel gegaan. Dinsdag was mijn eerste schooldag en heb ik mijn rooster gekregen. We hadden de vrijdag ervoor al met de Guidance Counselor gesproken, een aardige vrouw, ze heeft er voor gezorgd dat ik in AP classes zou komen. Dat betekend Advanced Placement en is het hoogste niveau qua lessen. Rooster volgt onder het verhaal.

Even een korte sfeerimpressie van de school… Ik en nog ongeveer zeven anderen zijn de enige blanken op de school. Dat is even wat anders, haha. De andere 1000 kids zijn dus allemaal, blunt gezegd, ‘zwart’. Ik heb daar persoonlijk geen probleem mee, maar mijn gastgezin maakt zich er wel zorgen om… Het kan wat intimiderend zijn en er zijn cultuurverschillen. Ik heb echter wel al een leuk groepje meisjes ontmoet waar ik de meeste tijd mee om ga. Whitney, Sierra, Simone, Rae en nog meer namen die ik ben vergeten (voor de mensen die het willen weten, ze zijn allemaal ‘zwart’). Sommige namen zijn weird, we maken er grapjes over. De guys zijn érg aardig, haha, ik ben al gewaarschuwd… Maar ze zijn aardig en vinden mijn accent zooo mooi. Iedereen op school weet dat ik nieuw ben en vragen aan me hoe ze mijn naam goed zeggen. Kortom, de mensen zijn erg aardig een een select groepje vind ik ook leuk, maar het is een groot verschil en je merkt echt dat er een cultuurverschil is. De andere blanken zijn namelijk erg ‘koos-vriendloos’, ze hebben me al gespot en aangevallen, ik blijf echter liever bij mensen waarvan ik de persoonlijkheid leuk vind i.p.v. de huidskleur.

Leuk verhaal:

• Ik moest een African Praise Poem, zelf geschreven, voorlezen voor de klas en kreeg een staande ovatie. Ze vinden mijn accent mooi…
  • Tijdens performing arts heb ik de ‘Hit the Quan’ dans geleerd, owyea haha.
  • Vrijdag was ik om 1 uur al uit, een gaslek, iedereen werd geëvacueerd. (Jammer genoeg ging de pep rally niet door…)
  • Het spel Uno is hier erg populair en ze hebben skills.
  • De meeste docenten zijn blank en dat is best apart, ze zijn wel erg aardig.
  • Als ze jeuk op hun hoofd hebben ‘krabben’ ze niet, ze slaan er op. Dit is HILARISCH en ik kan er niet naar kijken, ik ga het proberen vast te leggen op camera. Ze geven tikjes op hun hoofd, het is apart.
  • De jongens veranderen hun haar (kleuren) per seizoen, feestdag of speciale gelegenheid. Sommige meisjes ook, maar vooral de boys.

Sport, het belangrijkste onderdeel van de High School. Ik heb gevraagd of ik ook iets mocht doen. “Of course girl, you are built to play sports”. Soccer en softbal staan al op het programma, maar dat begint helaas pas in november/januari, not sure. Ik ga maandag naar de Guidance Counselor toe om te vragen of ik ook iets nu kan doen. You’ll hear about is soon.

Mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust. Het is een groot verschil en misschien wil iemand wat specifieks weten. Privé bericht is ook prima! Het is, nu al, een bijzondere ervaring.

Mijn rooster

01 - English Literature and Composition AP

02 - Us History AP

03 - AP Calculus, AB

04 - Macro Economics AP

05 - Performing Arts

06 - Print Journalism A (Schoolkrant)

07 - Visual Arts 1

1. Opa jan en oma jel.:
    16 augustus 2015
    Hallo lieverd wat weer een leuk verhaal en dat ze jouw accent
    zo mooi vinden. Opa en Peter zijn vanmiddag naar Cambuur-Feyenoord en met de rust stond het nog 0-0. Het is hier momenteel rot weer de hele dag regen. Bedankt voor je verhaal en wij zien weer uit naar je volgende nieuwtjes. Wat maak je wat mee he in zo'n korte tijd. Oma vindt het heel fijn dat je een lief gastgezin hebt. Nu Viola een hele dikke knuffel
    van opa jan en oma jel.
  2. Annabelle: