Change of schools

10 augustus 2015 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Zoals ik in mijn eerste post had vermeld zou ik naar ACCS gaan, een privé school in Natchez. Gebleken is dat deze school academisch erg achter loopt en nog andere bezwaren had, mijn gastgezin vond het niet de moeite waard om mij daar heen te sturen. Ze willen mij naar een goede school sturen, omdat ze niet willen dat ik me ga vervelen. Ik heb al tegen ze gezegd dat ze zich geen zorgen over mij hoefden te maken en dat ik overal wel mijn plekje zal vinden, ik zou het ook leuk vinden om naar Natchez High te gaan, de public High School. Ze zijn dus opzoek gegaan naar een nieuwe school, ook in Louisiana, maar de state laws zorgen ervoor dat ik daar niet heen kon. Eerlijk gezegd ga ik liever naar de ‘gewone’ High School, maar we zullen zien!

We zijn vandaag (aug/6) naar Natchez High gegaan om te kijken en het beviel me goed. Met de counselor gesproken en zij was het met ons eens om mij in de AP classes te zetten, leg ik later nog wel uit. Ze waren allemaal heel erg aardig en ik kon ook kijken welke sporten ik wilde doen. Al het papierwerk ingevuld. I’m so excited! Go Bulldogs!!

Vandaag (aug/10) weer bij school geweest om laatste formulieren af te geven, daarna mijn uniform gekocht. De schoolkleuren zijn: blauw, wit en goud. Het uniform bestaat uit een kaki broek en een witte of blauwe polo met het schoollogo. Foto volgt later. Morgen, dinsdag, is mijn eerste schooldag. Ik krijg mijn schedule en een leering zal mij rondleiden. Ik ben wel wat zenuwachtig, maar heb er veel zin in!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kees en Ida:
    11 augustus 2015
    Spannend dat is het zeker. Maar ook mooi, allemaal nieuwe mensen om kennis mee te maken en wellicht nieuwe culturen.

Jenno heeft zijn gips er na 6 weken af, heeft nu voor 4 weken een enkelbrace en moet naar de fysio. Gisteravond zijn brommer meteen weer uitgeprobeerd. Eindelijk weer een stukje vrijheid! Simone is gisteren met haar stage bij Het Poortje begonnen. Ook veel indrukken. Leonne begint volgende week maandag met haar nieuwe studie.

We zijn benieuwd welke sport je gaat doen. Groetzzz en dikke kuzzz van allemaal.
  2. Opa jan en oma jel.:
    11 augustus 2015
    HALLO Viola Heleen heeft mij de foto's laten zien van je uniform. Volgens ons zit er een heel goed model in.Staat je enig. En wat leuk he dat skypen moeten we vaker doen.
    Wij zijn erg benieuwd naar je le schooldag, maar dat verteld Heleen ons wel weer.Heel veel liefs en groetjes aan de gastgezin.
  3. Sjoe en ger:
    16 augustus 2015
    hoi viola hoe was je schooldag?