New York prep course

5 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Een drukke, geweldige en vermoeiende week, dus ik zal per dag een korte omschrijving geven van wat we hebben gedaan.

Day 1

Aankomst, na een lange vliegreis, bij the College of New Rochelle - New York, kamergenoot ontmoet (meisje uit Noorwegen) en mn spullen neergelegd. Om zes uur stond het eten voor ons klaar, ontzettend lekker! Broccoli, pasta en salade, voor iedereen was wel iets te vinden! Na het eten hadden we even de tijd om rustig te zitten, ik en de andere Dutchies zijn lekker in het zonnetje gaan zitten met een schaaltje muesli (#instawaardig). Het was nog, rond DIE tijd, erg warm dus we hadden allemaal meteen de zomerkleding aangetrokken. Toen hadden we een soort bijeenkomst, de leiders hebben zich aan ons voorgesteld en wij allemaal ook aan elkaar. We hebben ook nog prachtig gezongen, want als je je eigen taal spreekt ben je de klos (iedereen moest…). Na wat algemene informatie en de indeling van de groepen hebben we het schema te horen gekregen, wat uit sporten, lessen en de stad bezoeken bestaat. Als laatste moesten we ons nog klaarmaken voor een fire drill en voor het slapen hebben we nog een quiz gedaan, mijn groep heet: ‘Rochelle Rockets’.

Day 2

In de ochtend lekker vroeg wakker, 6:30, maar nog even lekker blijven liggen. Om half acht begon het ontbijt, super lekker! Daarna meteen naar class (half negen). We hebben in onze groep gesproken over de verwachtingen, wat we hopen en waar we bang voor zijn. Ook hebben we één persoon moeten interviewen en dan voor iedereen hem/haar voorstellen. Toen om 12 uur hadden we lunch en it was really good! Heel lekkere salade en grilled vegetables en als toetje a chocolate chip cookie. Toen hadden we nog een class over de trips naar Manhattan, de plattegrond gezien en wat regels te horen gekregen. And yes, we need to wear those ugly yellow shirts again! Om 3 uur begonnen de sporten. American Football (niet zo mijn ding…), Softball (heel leuk) en Cheerleading (geweldig)! Alles bij elkaar duurde het drie uren, lekker in de hitte… Wel erg leuk en we hebben de spirit er tegenaan gegooid. S.P.I - R.I.T  spirit, let’s hear it! Om zeven uur de BBQ! Als laatste activiteit deden we een Treasure Hunt, we moesten verschillende voorwerpen verzamelen en dingen als een groep doen, for example STS HS with our bodies. We hebben btw de quiz gewonnen, Go Rochelle Rockets! De wifi in het gebouw is erg slecht, op de main computers kun je alleen wat doen. Wachten tot NYC dan maar…

Day 3

Weer lekker vroeg wakker geworden… Half acht ontbijt en daarna Class, life as a foreign exchange student. Om vijf voor twaalf gaan we met de bus naar Manhattan, eerst een sightseeing tour and after that we had some free time, yess. We hebben door Central Park gelopen, heel mooi! Er zijn zelfs meren, moet je na gaan hoe groot het is. Daarna zijn we naar Ground Zero gereden, erg indrukwekkend en het zet je aan het denken. Onder het rijden in de bus hebben we nog verschillende dingen gezien zoals, Madison Square Garden en Wall St. Erg leuk en natuurlijk veel foto’s genomen, You’ll see it! Tijdens de vrije tijd hebben we gewinkeld en wat rondgelopen en bij de Starbucks gezeten. Het was zoo heet en de gele shirts hielpen daar niet bij, maar ach, het mocht de pret niet drukken. Het was een lange, maar zeer leuke dag! Half negen kwamen we ongeveer weer aan in New Rochelle. Negen uur eten, pizza! En daarna hebben we nog even gezellig gezeten en scheldwoorden uit andere talen geleerd…

Day 4

Toch weer lekker vroeg wakker, ook vroeg gegeten. Om acht uur begon de lecture about American History. De docent kwam uit NYC zelf en was erg grappig! dit duurde tot tien uur en daarna hadden we tijd om even te chillen en zijn we even naar de Starbucks op de campus gegaan. Twaalf uur hadden we lunch, weer erg lekker en om tien voor één verzamelen en gezamenlijk naar treinstation lopen. De treinrit ging erg snel en voor dat we het wisten stonden we op Time Square, amazing! We hadden de keuze om on top of the rock te gaan, at Rockefeller Center. Of course, je bent maar één keer in NYC. Het was echt prachtig!! Je ziet over de hele stad uit en we hebben super leuke foto’s gemaakt! Het was super gezellig en mooi om te zien! Daarna hadden we nog een uur op Times Square en Ik, Vivian en Agneetta hebben besloten om naar de Disney store te gaan, en ja hoor, Perry het vogelbekdier zit in de koffer. We fell in love, Perry is our only remedy against homesickness! (#CryingwithPerry) Super gelachen en om zes uur richting de boot gelopen. De boottrip duurde twee uren en het was geweldig!! We hadden een super mooie zonsondergang en de stad kunnen zien met alle lichten aan! The Statue of Liberty was mooi, maar vooral lol gehad met het nemen van de foto’s. De leiders proberen ‘spontane’ foto’s van iedereen te nemen, ik kan mezelf gewoon niet helpen om een gezicht te trekken. Ik was niet de enige ;). Toen het voorbij was liepen we terug naar het station, onderweg nog even op Time Square gestopt en ook op het station nog even wat tijd gekregen (Gossip Girl was daar geschoten, de eerste episode.). Toen nog terug en het is inmiddels half één in de nacht en het is tijd om te slapen. Morgen om half negen richting Airport met iedereen en dan richting mijn host family! Can’t wait! Er vliegen veel met me mee dus het zal gezellig worden! Eerst naar Dallas en daarna naar Alexandria waar ik word opgehaald.So excited!

Group picture on top of the Rockefeller Center.

Day 5

We gaan vertrekken! Op naar het gastgezin! Half negen allemaal de bus in en dan naar the Airport. Alles ingecheckt en nu zitten we te wachten op de eerste vlucht naar Dallas, daarna naar Alexandria en dan is het zover. De eerste ontmoeting met het gezin waar je voor tien maanden gaat wonen. Spannend, maar ik heb er heel veel zin in! Als alles volgens plan gaat ben ik om zeven uur in de avond in Alexandria. We vliegen met een groepje, dus het is erg gezellig!

PS. The Rochelle Rockets zijn de winnaars van deze prep course en ik heb een leuke STS bidon gekregen. (All I do is win haha ;)).

1. Opa jan en oma jel.:
    6 augustus 2015
    lieve viola wat een mooi reisverslag, zo maken wij het ook wat
    mee. Fijn dat je het naar de zin hebt en dat de vliegreizen zo vlot zijn verlopen.Nu maar even wat tot rust komen bij je gastouders en dat zal vast wel lukken. Viola doe de groetjes
    van ons en heel veel liefs van opa en oma.
  2. Johan tiekstra:
    8 augustus 2015
    hallo viola

ik hoop dat je het er naar je zin hebt, zo aan de foto's te zien lukt dat wel, heb nu vakantie groeten johan
  3. Kees en Ida:
    9 augustus 2015
    Het plezier spat van de foto's af. Have a nice time girl!