Home is where the heart is

13 november 2015 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Jeetje wat gaat de tijd hier snel! Al meer dan honderd dagen van ‘huis’. Natuurlijk mis ik mensen wel erg, maar ik heb ontzettend goed contact met de mensen die me veel waard zijn. Dat stuk van mijn hart zal altijd in Nederland zijn en wanneer ik met ze praat voel ik de distance niet eens. Ik heb geen last van heimwee, ik voel me al helemaal ‘Amerikaan’ en thuis op de school! Natuurlijk ben ik ook af en toe wel eens verdrietig of heb ik mijn dag niet zo, maar dan zie ik wat ik hier al allemaal heb opgebouwd in zo’n relatief korte tijd en dan sta ik daar zelf ook wel een beetje versteld van. Ik word nu al een beetje benauwd als ik denk aan de tijd dat ik mijn leven hier weer moet achterlaten, maar gelukkig kan ik nog van een lange tijd genieten!

Ik heb het ontzettend naar mijn zin en de tijd vliegt echt voorbij. In het Engels dromen doe ook ik al… En met het spreken heb ik eigenlijk geen problemen gehad, maar nu beginnen mensen me te vertellen dat mijn accent aan het veranderen is en soms klink ik zelfs Amerikaans! Dat bevalt me wel, want van dat ‘mooie’ accent wil ik wel af haha. Even een korte samenvatting van mijn belevenissen…

Halloween

Was ontzettend leuk! Ik was verkleed als mijn favorite thing, a pumpkin! Dit werd mij door iedereen aanbevolen, ze weten van mijn liefde af… Overal snoep, leuke muziek, het was een succes.

Op school hebben we met de kinderqardeners pumpkins versierd. Elke senior heeft een vast kind waar je af en toe activiteiten mee doet. Ik heb, omdat ik later kwam, geen vast kind, maar er is altijd wel een senior afwezig, dus genoeg te doen voor mij. De dag voor Halloween hadden we een soort ‘trick or treat’ voor de kleintjes door de school. Elke klas had snoep en dat mochten we weggeven aan de kleintjes. Of dit 100% eerlijk is gegaan weet ik niet, ik moet bekennen dat ik ook een paar zelf heb gehouden, oeps.

Cross Country

De state meet was 02/11 en ik was best zenuwachtig. Ondanks ik me laat heb aangesloten bij het team, waren we allemaal emotioneel toen we beseften dat het de laatste wedstrijd zou zijn. Door de regen was het al een week uitgesteld, toch was het een modder boel. Natuurlijk mag je niet lachen als iemand face-first in de modder valt, maar stiekem is het wel vermakelijk. Na een 2 mile parcours met heuvels, modder en nattigheid kwam ik gesloopt bij de finish. Mijn beste finish ooit, nummer 8 van Cathedral girls! Ik was kapot, maar super trots op mezelf. Cathedral girls zijn als team derde geworden en de boys tweede, dus ook een mooie beker mee naar huis. Als afsluiter hebben we met het hele team gezellig nog wat gegeten. Iedereen had letters voor elkaar geschreven, zo kon je wel zien dat we als team close waren en dat ik echt friends heb gemaakt. Ik zie ze op school natuurlijk wel, maar elkaar zien zwoegen en zweten is toch anders. Ik heb mijn best gedaan en heb genoten van XC, het is een super leuke sport.

Football

Het football seizoen is jammer genoeg afgelopen. Ik heb ontzettend genoten van de sport en de mensen er omheen. Vorig jaar waren ze state champions geworden, dit jaar mocht het niet zo wezen, we zijn een divisie omhoog gegaan en de tegenstanders waren goed. Ik ben toch wel een beetje verliefd geworden op deze sport, er zit veel meer achter dan je denkt. Ik vermoed dat ik meer dan de helft van wat er gebeurt nu snap, wat al best knap is.

Speciale momenten vond ik de Pink Wave game, waar de players voor een kankerpatient of survivor speelden en de Military game, waar ze voor een veteraan speelden.

Ik vind football een sport waar het ook om respect draait, de rivaliteit is groot, maar wanneer een speler gewond raakt gaat iedereen hurken of op een knie zitten. Als de speler opstaat of het veld moet verlaten applaudisseren we allemaal. Respectvol en fanatiek, dat is wat ik van deze sport vind. Nu begint het basketbal seizoen, waar ik nu al excited voor ben!

Het sport onderdeel van de Amerikaanse High School vind ik helemaal geweldig en ik weet nu al dat ik het ga missen wanneer ik terug ben…

Is er een leven na Cross Country?

Ik ga nu naar de sportschool, want al dat pumpkin stuff gaat na een tijdje wel op je kont zitten haha. Veel vrienden gaan naar dezelfde dus het is leuk om af en toe ook samen te gaan. Ook ben ik van plan om samen met een vriendin van XC af en toe te gaan hardlopen, want we willen allebei track gaan doen. Ik hoop dat ik track en tennis kan combineren, ik wil volop genieten van de mogelijkheden die me hier worden aangeboden.

1. Opa jan en oma jel.:
    14 november 2015
    Hallo Viola wat weer mooie verhalen, dat komt natuurlijk ook omdat je overal voor in bent en je best doet voor l00%. Wat
    Heleen mij liet zien die glijpartij in de gang van muur naar muur is ook leuk om te zien.Dat zal wel lachen zijn echt vermakelijk. En gelukkig ben je niet onwennig. Maar goed genieten Viola van alles wat je meemaakt.En natuurlijk het weer he, hier is het momenteel herfst, storm en regen,ook wel weer gezellig bij de warme kachel en kaarsjes aan. Nu Viola heel veel plezier met alles wat je meemaakt. Dikke knuffel van opa en oma.
  2. Sjoe en ger:
    15 november 2015
    hoi wat is het gezellig te lezen wat je allemaal mee maakt.geniet er van want je ziet hoe snel de tijd gaat,een fijne tijd toegewenst en de groetjes van ons,
  3. Kees en Ida:
    23 november 2015
    Fijn, dat je het naar je zin hebt. Jenno moet nog 2 weken hinkepinken en dan afwachten of zijn enkel goed hersteld. Blijft spannend. Martijn en Anouk beiden een jaartje ouder, we hebben het gevierd bij SinJah. Was gezellig en heerlijk. Simone leert heel veel op haar stageplaats en Leonne gaat straks stage lopen bij de Hofwijck. Ze heeft veel lol met de oudjes daar. Maar je vader en moeder houden je ongetwijfeld goed op de hoogte. Dikke kus
  4. Eddy Braams:
    10 december 2015
    Hoi Viola,

Fijn dat je het naar je zin hebt.

Ik zou zeggen geniet ervan.

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.

Groeten from Wergea
  5. Sjoe en ger:
    10 december 2015
    hoi viola voor morgen van harte gefeliciteerd maak er een mooie dag van .hier is alles in kerstsfeer erg gezellig .groetjes en liefs van ons.

hallo viola voor morgen van harte gefeliciteerd met je verjaardag .maak er een mooie dag van.hier alles in kerstsfeer erg gezellig,liefs en de groeten van ons.