80 days in the U.S.!

21 oktober 2015 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Oktober is begonnen en dat betekent dat ik alweer dik twee maanden hier ben. Deze maand bestaat uit het klaarmaken voor Halloween, Thanksgiving en Christmas! Het aftellen is begonnen. In alle winkels is het Halloween-thema volop geïntroduceerd en ik kan u met plezier vermelden dat de Pumpkin Spice Oreos, Gum, Candles, Frappes, Bagels, Parfum, Body butter en ga zo maar door, al in huis te vinden zijn. En ja, ik heb bij Bath & Body Works de Pumpkin Frappe body mist ingeslagen.

Nu, genoeg over al het pumpkin gebeuren. Ik kan hier nog wel een pagina over volschrijven…

Senior class pictures!

Black dress and heels, de boys droegen khaki’s + colbert. De foto werd genomen op Dunseith property. Een prachtig historisch gebouw dat nu als bed and breakfast dient. Deze foto komt als eerste en laatste pagina in het yearbook, pretty important. Wat zou het leuk zijn als we dit ook in Nederland zouden doen. Het was super leuk, minus all the sweat, geweldig om mee te maken.

13th Gate - Baton Rouge (Louisiana)

Niemand kan mij meer zeggen dat ik een watje ben. Heb ik gegild, misschien… ‘The 13th Gate is a haunted attraction that is known for it's extreme ultra-realism and is one of the most detailed haunted houses in existence.’

Het is een gigantisch groot spookhuis, waarbij echte mensen je laten schrikken. Ik vond het verschrikkelijk, leuk haha! Eerst gingen we, (Ik, Alex, Caden en Holden.) naar de ‘graveyard’, waar we een soort intro van het hele gebeuren kregen. Je loopt een route en onderweg laten creepy mensen je enorm schrikken. Daarna gingen we naar het spookhuis. Elkaar vasthouden is noodzakelijk. Het was héél erg eng! Dit jaar was het thema: ‘The Evil Dead’.

Als je durft kun je de trailer bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=MKDB0J04jdw

School/Sport

Heb het ontzettend naar mijn zin! Ik zit nu officieel in het Cross Country team. Cross Country is a sport in which teams and individuals run a race on open-air courses over natural terrain. We zijn erg druk bezig met trainen. We hebben, buiten school om, drie keer in de week practice en één wedstrijd. Ik vind het super leuk en heb veel over de sport geleerd. Het is een echte team sport en we trainen ook als een team en motiveren elkaar om beter te zijn dan de dag ervoor. Ik voel al dat mijn uithoudingsvermogen erg is toegenomen. Van twee tot vijf miles (3-8 km) hardlopen voelt goed. Het leuke van XC is dat je niet altijd op dezelfde ondergrond loopt. Soms is het gras, grind, weg, zand, of een combinatie van meerdere. Dit zorgt ervoor dat je goed moet opletten en de heuvels zijn killing! De coach is geweldig en wil het beste uit iedereen halen. Ik heb nu drie wedstrijden gelopen en ik ben me al aan het klaarmaken voor de State wedstrijd, waar het allemaal uiteindelijk om gaat.

Het is ook heerlijk om buiten te sporten hier in Mississippi. Soms wel een beetje aan de warme kant, maar daar kan ik wel van genieten. In deze 80 dagen heb ik het nog niet onder de 20 graden Celsius gehad!

Great Mississippi River Balloon Races 2015

Een jaarlijks evenement hier in Natchez dat veel toeristen en mensen uit de omgeving trekt. De lucht is vol met luchtballonnen, er is een festival met attracties, eetgelegenheden en muziek. Klinkt het niet mooi? Nou een kleine tegenvaller was dat het te hard waaide, voor het eerst in een maand, en dat zorgde ervoor dat geen ballon de lucht in ging. Mooi sneu voor mij… Toch hebben we ons vermaakt!

1. Opa jan en oma jel.:
    22 oktober 2015
    Lieve Viola dat je hebt gegild in het spookhuis wil ik wel geloven. Heb een paar filmpjes bekeken doodeng!!!!!!!!
    Je kunt beter lekker sporten en met dat mooie weer heerlijk.
    Doe je best misschien wordt je nog eens een bekende hard-
    loopster. Wij genieten elke keer weer van je verhalen, en van de foto's, erg leuk.Nu lieverd heel veel liefs en groetjes Jan/Jel.
  2. Sjoe en ger:
    27 oktober 2015
    hallo viola als ik het zo lees beleef je heel wat.wat een eng filmpje.en wat sport je veel.en wat ben je slank prachtig. nog een fijne tijd ,geniet ervan .liefs en groetjes van ons.