The end...

31 juli 2016 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Zo ga je weg en zo ben je al weer twee maanden thuis… Vandaag, precies een jaar geleden, verliet ik mijn comfortabele leventje hier in Nederland.

Ik wil beginnen te zeggen dat dit afgelopen jaar is omgevlogen! Waar is de tijd gebleven?

Ik heb mijn leventje hier al weer helemaal opgepakt en ben me al aan het voorbereiden op mijn laatste jaar atheneum, maaaaarrr eerst ga ik nog lekker genieten van mijn lange vakantie en heb ik dat al volop gedaan de afgelopen weken. Ik heb mijn vrienden en familie ontzettend gemist en ben volop deze tijd aan het inhalen. Mis ik Amerika? Ja, dat doe ik zeker. Het voelt voor mij nog een beetje alsof ik op vakantie daar weg ben en over een tijdje weer terug ga of zo… Beetje apart maar ik kan het nog niet goed omschrijven. Ik heb mijn laatste tijd daar zo fijn afgesloten met vrienden en al die herinneringen schieten nog dagelijks bij me binnen.

Ondanks dat ik een jaar ben weg geweest voelt het alsof ik niks heb gemist hier, wat ik ontzettend fijn vind. Ik heb goed contact gehouden met iedereen in Nederland en dat pays off.

Ik ga nu dit blog afsluiten en ook nog even wat vertellen van mijn laatste weken in de US.

Graduation

De laatste schooldag was voor mij 20 mei, graduation. Compleet met cap and gown gingen we de ceremonie in de kerk tegemoet. Ontzettend leuk om mee te maken en hoewel ik niet een diploma kreeg van de school (waar ik ook niet op gerekend had) was het een geweldige ervaring.

Senior trip

Mijn laatste week in de US. We hebben als senior class een groot huis gehuurd en hebben we het ontzettend leuk gehad. Voor mij een mooie gelegenheid om alles wat af te sluiten. We hebben prachtig weer gehad, we zaten met het huis  aan het strand dus we konden heerlijk van het strand en de zee genieten.

Ik heb het zoo leuk gehad en dit vond ik de perfecte manier om mijn jaar af te sluiten.

Saying goodbye

Afscheid nemen is moeilijk, dat heb ik al een jaar geleden ervaren toen ik hier in Nederland mijn hele comfortabele leventje achter me liet. Dan zou je toch zeggen dat het me goed af zou moeten gaan, aan de ene kant denk ik ook dat ik het goed heb gedaan. Ik heb het voor mijn gevoel goed afgesloten. Toch blijft er een gek gevoel bij me van binnen, aan de ene kant voelt het alsof ik na de zomervakantie gewoon weer terug ga, maar aan de andere kant realiseer ik mij ook dat dit misschien nog wel een tijdje gaat duren. Ik heb hier in Nederland mijn leven al wat gepland en ik weet goed wat ik wil. Wie weet, misschien komen er nog wat gekke plot twisten…

Alles in Natchez achter me laten was moeilijk, maar ik heb zo veel leuke en mooie herinneringen, dus ik kan er even tegenaan.

Back Home

Nu ik weer thuis ben heb ik het ook weer erg fijn. Meteen drie dagen nadat ik terug uit de US kwam, ging ik al met mijn vrienden naar Spanje voor een week. Ontzettend leuk en ik had het gevoel alsof ik nooit weg was geweest. Zo heb ik het, sinds ik terug ben, alleen nog maar erg druk gehad en heb ik allemaal leuke dingen die ik hier weer wil doen en zien. Ik heb het mooie Leeuwarden wel gemist een vooral mijn mooie fiets… Je geeft in de US toch een soort van vrijheid weg en die heb ik weer volledig terug. Ook heb ik erg zin om mijn laatste jaar aan het atheneum te beginnen, wel een beetje spannend in een nieuwe klas met nieuwe mensen, maar ach, voor mij ook niet echt iets nieuws haha.

Een High School jaar in Amerika is tot nu toe de beste beslissing in mijn leven geweest en ik heb heel veel geleerd én heel veel plezier gehad. Ik heb alles kunnen doen wat ik wilde en vind het zeker geslaagd.

Een jaar geleden zei ik nu goodbye tegen Nederland en ging ik een heel nieuw avontuur aan, nu alweer één jaar later, is alles weer compleet hetzelfde als voordat ik weg ging. Misschien ben ik wel een beetje veranderd en de mensen om mij heen ook een beetje, maar we zijn zeker niet uit elkaar gegroeid.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa jan en oma jel.:
    3 augustus 2016
    Lieve Viola wat een mooi verhaal heb je neergezet van je laatste weken in Amerika. Wij zijn blij dat je weer terug bent, maar kan me wel indenken dat je heus nog wel vaak aan
    je leven in Amerika denkt. Je hebt ook zoveel meegemaakt dat kan niemand je weer
    afnemen. Dat je ook weer blij bent om thuis te zijn is ook een goed teken(wat wil je ook
    met zulke ouders). Nu Viola veel succes met alles wat je van plan bent te doen.Liefs opa Jan en Oma Jel,.We love you.